
5 strategii zwiększania zaangażowania użytkowników w mediach społecznościowych
Aż ok. 70% procent dorosłej populacji regularnie korzysta z mediów społecznościowych. Fakt ten jest trudny do zignorowania nie tylko dla dużych firm, ale także dla małych marek. Ludzie aktywnie korzystają z sieci społecznościowych, co daje firmie doskonałą okazję do zwiększenia świadomości marki i zwiększenia sprzedaży.
Jednak sama obecność w mediach społecznościowych nie wystarczy – aby uzyskać wyniki, musisz również znaleźć sposób, aby zainteresować swoich obserwatorów Twoimi postami i marką. Ale jak możesz poprawić interakcję w sieciach społecznościowych, gdy są już przeładowane szeroką gamą informacji? W rzeczywistości jest to problem, który można rozwiązać. Oto 5 sposobów jak angażować odbiorców.
Przeanalizuj swoją obecną pozycję w mediach społecznościowych
Jak zwykle, zanim zaczniesz cokolwiek działać, najpierw musisz wykonać kilka badań i dokładnie przeanalizować swoją obecną sytuację. Spójrz na liczbę subskrybentów, zobacz ile masz polubień, repostów, komentarzy. Jednak jeszcze skuteczniejszym narzędziem jest przeprowadzenie ankiety. W ten sposób dowiesz się od razu dwóch rzeczy: ilu masz aktywnych subskrybentów, którzy są gotowi do interakcji z Twoją marką, oraz prawdziwych problemów i życzeń odbiorców. Od czego więc zacząć analizę zaangażowania? Pierwszym krokiem jest ustalenie, na jakich wskaźnikach się skoncentrować. Niektóre z najważniejszych wskaźników zaangażowania są oczywiste: polubienia, udostępnienia i komentarze. Ale to tylko wskazówka.
Spójrz na dynamikę liczby subskrybentów oraz polubienia i inne wskaźniki. Jeśli od dłuższego czasu masz taką samą liczbę subskrybentów, sprawy mają się źle, gdyż jest to wskaźnik braku zainteresowania. Oznacza to, że Twoje posty nie dotrą do dużej liczby osób, do których można by dotrzeć, gdyby Twoje posty były naprawdę interesujące. Na koniec musisz dowiedzieć się, jak wygląda skuteczność generowania leadów. Nie musisz zabawiać ludzi, musisz robić z nimi interesy. Dlatego ważne jest, aby dowiedzieć się, które sieci, a nawet które posty generują największą sprzedaż.
Kontroluj swój harmonogram publikacji
Czasy publikowania zwykle nie są pierwszą rzeczą, na którą zwracają uwagę. Jeśli jednak Twoja wiadomość zostanie opublikowana o drugiej nad ranem, to do rana z trudem przyciągnie uwagę odbiorców — nawet biorąc pod uwagę specyfikę branży czy strefy czasowe za granicą. Dlatego najpierw musisz sprawdzić, o której godzinie jest najwięcej aktywnych Twoich odbiorców w sieci. Dopiero wtedy skup się na konkretnym czasie. Ale jak sprawić, by Twoje posty zostały opublikowane we właściwym czasie? Po pierwsze, musisz przygotować swoją wiadomość z wyprzedzeniem. Po drugie, musisz albo ręcznie opublikować go we właściwym czasie, albo skorzystać z narzędzi do opóźnionego publikowania.
Twórz wartościowe treści
Publikowanie we właściwym czasie jest ważne. W rzeczywistości w wielu przypadkach będzie to decydować o Twoim sukcesie. Ale czas publikacji będzie miał znaczenie tylko wtedy, gdy sam sprawisz, że posty będą atrakcyjne i interesujące. Kiedy ludzie siedzą w sieciach społecznościowych, spadają na nich góry różnorodnych treści. Dlatego będziesz musiał konkurować ze wszystkimi tymi filmami i zdjęciami kotów oraz innymi interesującymi rzeczami dla odbiorców. Najpierw musisz wziąć pod uwagę cechy każdej z sieci społecznościowych. Długość filmów, projekt, a nawet humor w każdym z nich będą inne. Podobnie jak średni wiek widzów. Ważne jest, aby zrozumieć obawy i życzenia swoich odbiorców. Dzieci w wieku szkolnym poszukują innych treści, uczniowie innych, a aby przyciągnąć dorosłych wymagane jest coś zupełnie innego. Na koniec zastanów się, jak sprawić, by Twoje posty wyróżniały się z tłumu. Zbudowanie rozpoznawalnej marki pomoże Ci zyskać więcej uwagi, a ludzie zaczną Cię śledzić.
Czatuj ze swoimi obserwatorami
Interakcja z mediami społecznościowymi wymaga, aby nie tylko ludzie do Ciebie pisali, ale także abyś odpowiadał i w pełni się z nimi komunikował. Jedną z głównych zalet mediów społecznościowych jest możliwość zbliżenia się do odbiorców i błyskawicznej wymiany pomysłów. Dlatego firmy muszą usunąć wszelkie bariery, które mogą sprawiać wrażenie, że Twoje posty to nic innego jak banalne reklamy.
Nie ograniczaj się tylko do własnych stron. Możesz ustawić alert, aby szybko dowiedzieć się, kiedy Twoja marka jest wymieniana w innych rozmowach w mediach społecznościowych. Dzięki temu szybko odnajdziesz aktywny przekaz i weźmiesz w nim udział lub ugasisz pożar, zanim połowa internetu zacznie mówić o Twojej marce negatywnie.
Jeśli chcesz naprawdę zwiększyć swoje zaangażowanie, możesz nawet organizować streamy, w których Ty sam lub przedstawiciel Twojej firmy będzie odpowiadał na pytania wszystkich na antenie. W ten sposób otrzymasz wiele informacji zwrotnych od swoich klientów.
Użyj więcej wizualizacji
Długie arkusze tekstu, nawet na stronach internetowych, robią przygnębiające wrażenie. Jeśli chodzi o media społecznościowe, nadużywanie tekstu nieuchronnie prowadzi do porażki. Jeśli potrzebujesz przekazać szereg liczb, zrób to za pomocą infografiki. W ten sposób wyraźnie przekażesz wszystkie niezbędne informacje swoim odbiorcom.
Eksperymentuj też ze stylem. Kiedy firma trzyma się jednego stylu np. tekstowego, wygląda bardziej solidnie i daje większą wiarygodność. Publikowanie jednak regularnych filmów również pomoże Ci się wyróżnić, zwłaszcza jeśli te filmy są przydatne i interesujące. Wreszcie, jeśli nadal potrzebujesz przekazać informacje w formie tekstu, rozważ użycie emotikonów. To ożywi tekst i wywoła emocje. Ale oczywiście rób to ostrożnie, jeśli oferujesz pożyczki bankowe, używanie emotikonów może uszkodzić Twój wizerunek.
Wniosek
Zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych może być jednym z najłatwiejszych, najtańszych i najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży i budowania marki. Stosowanie powyższych strategii zapewni Ci znacznie lepszą pozycję do organicznego powiększania grona odbiorców w nadchodzących latach.