Wskazówki dotyczące prowadzenia krótkoterminowych promocji w mediach społecznościowych

Dość często w ostatnich latach firmy zaczęły korzystać z prowadzenia krótkoterminowych akcji promocyjnych np. na święta. Stosują one wszelkiego rodzaju sztuczki PR, takie jak wyprzedaże, historie likwidacji sklepów, rabaty i inne, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Osobliwością takich sztuczek jest ich krótki czas trwania, dlatego w dość krótkim czasie firmy muszą dołożyć wszelkich starań w celu maksymalnego wykorzystania potencjału takiej kampanii reklamowej.

W tym czasie ważne jest stałe monitorowanie wyników i przekazywanie aktualnych informacji o samej promocji. Tego typu kampania reklamowa, pomimo napiętych terminów, ma dość skuteczny efekt. To prawda, że ​​nadużywanie metod krótkoterminowych reklam może prowadzić do braku zaufania konsumentów i strat, dlatego należy wykonywać je w jakościowy i odpowiedni a przede wszystkim umiarkowany sposób.

Social media

Popularnymi kanałami komunikacji, z których korzysta prawie każda nowoczesna organizacja w swojej promocji, są sieci społecznościowe. Ich wzrost w ciągu ostatnich kilku lat jest uderzający. Ale producenci nie tracą okazji, by wykorzystać ten szybki rozwój do własnych celów.

Pierwszą rzeczą, do której świetnie nadają się sieci społecznościowe, jest reklama targetowana, zwłaszcza której ustawienia obejmują łatwość i szybkość dystrybucji przekazu reklamowego. Taka reklama działa na zasadzie wyszukiwania odbiorców zainteresowanych danym produktem na podstawie ich zapytań w internecie. Ponadto sama marka może ustawić swoje filtry wyszukiwania dla potencjalnych klientów, aby w pełni zarządzać swoją kampanią reklamową.

Jeśli chodzi o wizualną prezentację informacji, musi być bardzo kompetentnie skonstruowana. Ważne jest, aby dobrać kolory odpowiednie do specyfiki marki, które jednocześnie nie przestraszą swoją jasnością lub odwrotnie, nie przyciągną dostatecznej uwagi. Należy wziąć pod uwagę specyfikę reklamy w sieciach społecznościowych, a mianowicie niewielką wielkość reklamy, która może łatwo zagubić się w tonach kolorów, jeśli źle je dobierzemy. Dlatego firmy najczęściej skupiają się na cechach produktu i nie starają się przekazać potencjalnym konsumentom pełnych informacji o produkcie w jednym przekazie reklamowym gdyż bez odpowiedniej formy graficznej jest to niemożliwe.

Warto zauważyć, że obraz o skojarzeniu reklamowym powinien zawierać informacje w liczbach, ponieważ eksperci udowodnili, że informacje w pamięci człowieka pozostają dłużej w postaci liczbowej. Dlatego firmy śmiało piszą o rabatach i cenach na towary.

Tekst reklamy wymaga również szczególnej uwagi przy opracowywaniu krótkoterminowej promocji w sieciach społecznościowych. W końcu po kuszącym obrazie potrzebny jest nie mniej znaczący content. Powinien przykuć uwagę klienta już od pierwszych sekund czytania. Kluczowe informacje, które marka chce przekazać, są umieszczone w pierwszych kilku słowach, a na samym końcu powinno znajdować się wezwanie do działania, np. wejdź na stronę, zostaw zapytanie lub kup już teraz.

Po uruchomieniu kampanii reklamowej w sieciach społecznościowych, niedoświadczone marki, odwołując się do reklam testowych, edytują je i kontynuują promocję. Eksperci zalecają jednak ścisłe monitorowanie pierwszych wyników po uruchomieniu, a jeśli przekaz informacyjny zawiedzie lub nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, należy wyłączyć promocję i opracować bardziej skuteczną reklamę od początku przy pomocy innej koncepcji.