
Jak promować swoją markę w mediach społecznościowych za pomocą hashtagów?
Sama nazwa hashtagu pochodzi z połączenia dwóch angielskich słów, czyli hash i tag. Narodził się on w 1998 roku, kiedy okazał się sukcesem dla użytkowników platformy Internet Relay Chat. Umożliwiło to kategoryzowanie treści na osobne grupy. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą łatwo i szybko wyszukiwać treści, które ich interesują, takie jak posty lub inni użytkownicy.
Rok 2007 był przełomowy dla hashtagów, ponieważ ugruntował swoją pozycję na Twitterze, a następnie na Facebooku, Instagramie, Pintereście i innych platformach społecznościowych. Obecność takich hashtagów przyczynia się do promocji treści w samej sieci społecznościowej, a także w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że stosowanie hashtagów sprzyja efektywnemu pozycjonowaniu.
Jak internauci korzystają z hashtagów?
Hashtagi są tworzone w celu generowania zainteresowania określonym tematem, np. promowaniem firmy online na IG czy FB. Gdy ktoś szuka informacji związanych ze słowem użytym w hashtagu, otrzyma konkretną ofertę np. link do Twojego profilu/postu na Instagramie, Facebooku, YouTube, LinkedIn lub stronie internetowej.
Najpopularniejsze hashtagi – Jak wyszukiwać
Do kreowania hashtagów możesz używać Google Trends.To narzędzie do prezentowania popularnych słów wpisywanych w wyszukiwarce Google. Planer słów kluczowych to narzędzie, które umożliwia z kolei wyszukiwanie popularnych słów kluczowych do wykorzystania jako hashtagi. Kolejnym ciekawym narzędziem jest Brand24. To płatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych i popularnych hashtagów.
Jak pisać / tworzyć hashtagi – 8 zasad:
- Nie twórz zbyt długich hashtagów. Jeśli składa się z kilku słów, musisz je połączyć
- Nie twórz zbyt wielu hashtagów dla tej samej treści (ogranicz się do kilku podstawowych)
- Twórz unikalne hashtagi
- Twórz chwytliwe hashtagi
- Twórz hashtagi związane z Twoją firmą, marką itp.
- Dodaj lokalizację do hashtagów – szczególnie przydatne przy pozycjonowaniu lokalnym
- Połącz swoje hashtagi z innymi dobrze znanymi hashtagami
Gdzie używać hashtagów?
Biorąc pod uwagę ich historię i obecne możliwości, można zauważyć, że zyskują na popularności w większości znanych sieci społecznościowych. Jednak nie zawsze mogą być używane w ten sam sposób. Niektóre sieci społecznościowe są ograniczone liczbą hashtagów. Inne są do nich bardziej przywiązane i pozwalają na elastyczniejsze ich używanie. Przekonaj się więc, jak mądrze używać tych hashtagów, aby pomogły Ci w marketingu, a nie przeszkadzały.
1. Hashtagi na Twitterze
Twitter ograniczony jest do 140 znaków, więc używane są główne hashtagi i krótkie hashtagi i najlepsze z nich. Ich zastosowanie jest bardzo ważne w konstrukcji posta. Korzystanie z nich może kilkukrotnie zwiększyć popularność dodawanych postów. Posty z maksymalnie dwoma hashtagami są oceniane przez użytkowników najlepiej. Ich duża liczba jest już zniechęca, dlatego zauważalny jest ich duży spadek zainteresowania. Wskazane jest używanie hashtagów do przypisywania postów do odpowiedniej kategorii (np. określone wydarzenia, zjawiska itp.)
2. Hashtagi na Instagramie
Pomagają zwiększyć liczbę polubień i repostów. W opisie każdego profilu i postu możesz dodać takie tagi. Dzięki nim łączymy się z osobami/profilami z całego świata. Już użycie 1 hashtagu na koncie na Instagramie (w opisie i wiadomościach) zwiększa zainteresowanie publikacją o prawie 20%, w przypadku 8 tagów o prawie 10%, a dla 10 hashtagów zainteresowanie zwiększa się jeszcze bardziej.
3. Hashtagi na Pintereście
Pinterest to ciekawy portal, na którym możesz dzielić się różnymi pomysłami i inspiracjami. Tutaj hashtagi dotyczą tylko opisu pinów. Nie są obsługiwane w przypadku opisu i tytułu profilu. Jeśli więc masz konto na Pintereście, dodaj kilka hashtagów do opisu podczas dodawania nowych postów. Jeśli są wyjątkowe, z pewnością wykonają dobrą robotę.
4. Hashtagi na YouTube
Warto użyć ich w tytule i opisie filmu. Jeśli użyjesz ich w opisie filmu np. na samym końcu, będą mogły również pojawić się wyróżnione na niebiesko pod Twoim filmem. Powinieneś jednak ograniczyć się do 3 hashtagów.
Hashtagi to narzędzia, które pozwalają budować odpowiednią społeczność, a jednocześnie ułatwiają znajdowanie odpowiednich informacji, grup, osób czy stron. Pozwalają śledzić powiązaną markę, produkt, usługę lub firmę. Pomagają też Ci śledzić konkurencję i klientów. Używaj najpopularniejszych i najskuteczniejszych hashtagów jeśli tylko możesz. Pamiętaj jednak, że każda sieć społecznościowa jest pod tym względem nieco inna.