Sposoby na zdobycie klientów na Instagramie za darmo

Marki i firmy często postrzegają swoich obserwujących na Instagramie jako klientów. Za pomocą strony możesz również przyciągnąć klientów i zwiększyć swoje dochody. Ten krótki artykuł opisuje sposoby pozyskiwania klientów.

Plan i strategia. 

Przede wszystkim gdy chcesz pozyskiwać klientów z Instagrama, zastanów się dokładnie nad swoją strategią. Przed utworzeniem strony ważne jest, aby zastanowić się, do czego strona jest stworzona i jakie treści będzie zawierać. Ważne jest, aby wymyślić główny temat i cele. Plan publikacji treści z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem ułatwi zadanie.

Zbadaj kilku konkurentów.

Aby pozyskiwać klientów z Instagrama, warto zbadać kilka kont konkurentów. Zobacz, co piszą na wybrany temat i jak prezentują informacje. Zobacz także:

  • ilu mają subskrybentów
  • jakie treści są popularne w wybranej niszy
  • jaka częstotliwość nowych postów jest preferowana przez konkurencję
  • jak konkurenci wchodzą w interakcję z odbiorcami

Prawidłowa nazwa konta.

Profil robi pierwsze dobre wrażenie. Nazwa konta powinna zawierać słowa kluczowe w wybranym temacie. Zdjęcie do awatara powinno być proste, odsłaniające motyw i przykuwające uwagę. Do opisu warto wybrać krótkie hasła i kilka emotikonów.

Publikuj regularnie.

Posty powinny być publikowane regularnie w tym samym czasie. Może być to np. jeden post dziennie. W ten sposób utrzymywana jest aktywność subskrybentów, a nowi subskrybenci wiedzą kiedy mogą spodziewać się kolejnych nowości i aktualności oraz na nie niecierpliwie czekają.

Użyj przyciągających wzrok zdjęć.

Zdjęcia które wykorzystujemy powinny być doskonałej jakość a zdjęcia powinny być zgodne z tekstem z postu. Jakość postów doskonale odróżni konto od wszystkich innych marek.

Użyj hashtagu

W jednym poście możesz użyć do 30 hashtagów. Z ich pomocą przyszli subskrybenci dowiedzą się o koncie. Aby metoda zadziałała, ważne jest, aby używać niepopularnych hashtagów. Aby nie kolidowało to z postem, możesz je wyróżnić w osobnym komentarzu pod postem. Aby zrozumieć, których hashtagów użyć, możesz spojrzeć na konta konkurentów.

 

Dodaj geolokalizację.

Jeśli tematem Twojego konta są podróże, zaznacz miejsce, w którym zostało zrobione zdjęcie. W innych przypadkach również nie zaszkodzi oznaczenie geolokalizacji.

Dodaj tekst.

Do odniesienia sukcesu na Instagramie nie wystarczy wpadające w oko dobre zdjęcie. Potrzebne są teksty, żeby przekazać przez nie informacje. Maksymalna liczba znaków, biorąc pod uwagę spacje i emotikony to 2200 i ważne jest, aby używać je w pełni. Warto rozbić też tekst na kilka części co zwiększy czytelność. Szczególną uwagę należy zwrócić na pierwsze wiersze, ponieważ użytkownicy widzą je jako pierwsze.

Aktywność.

Aby zgromadzić dużą publiczność, potrzebujesz aktywności. Aktywność subskrybentów powinna rosnąć lub być stabilna. W tym celu możesz również komentować wpisy konkurentów czy swoich obserwująych. Udział w konkursach i innych wydarzeniach z pewnością pomoże również w promocji.

Najważniejsza jest regularność.

Posty, opowiadania, transmisje na żywo powinny być regularnie emitowane. Instagram potrzebuje aktywnych użytkowników. Sieci społecznościowe i ich algorytmy a także użytkownicy promują posty, które zyskują wiele polubień, komentarzy, zapisów i repostów a te znacznie łatwiej zdobyć przy regularności ich publikowania.